torsdag 24 mars 2011

I väntan på våren


.... företog jag mig en promenad över Hällestad fälad och Knivsås en bit öster om Lund. En stormfälld bok ligger fortfarande i två delar och ser ut som två urtidsdjur som hotar varandra.






Vårsolen lyser över en vackert zonerad ticka, som jag inte kunde bestämma utan att jag i så fall hade måst skära loss den, ta hem den och skära i den, och det hade jag inte lust med.







Det är fortfarande fruset i stenbrottet vid Knivsås, gemenligen kallat Dalby stenbrott.

1 kommentar:

  1. Göran Holmberg24 mars 2011 kl. 15:50

    Ungefär som här. Jag sprang 10 km i skogen i morse. Aningen is/snö kvar i skuggiga partier. Härliga vårdofter från mossa och bäckar.
    En stor skogsfågel flög upp några meter in i buskaget. Gissar att det var en tjäder. Päls från hare, troligen riven av räv eller rovfågel.
    Massor av spillning från rådjur och älg. Alla gick tydligen inte åt under den svåra och långa vintern.
    Ska försöka hålla utkik efter tidig svamp.... inte min bästa gren!

    SvaraRadera