måndag 28 juli 2014

Norra Öresundskusten


 Jag fortsatte vandringen längs Öresundskusten, nu från Mölle via Höganäs till Domsten, där den tidigare promenaden började (se nedan).

 Vandringen tog mig genom betesmarken Möllehässle, så nära stranden som möjligt. Man kunde också längs den gamla banvallen, som dock används som cykelbana, så jag föredrog strandkanten.

På avstånd giraffen i Höganäs - en lyftanordning i hamnen, som på detta avstånd liknar en giraff.

 Sandlök (Allium vineale) växte på kustheden.

 Jag närmar mig Höganäs hamn och lyftkranen är nu inte fullt lika girafflik.

 Men döm om min förvåning när jag passerar över Sundstorget i Höganäs och får se en riktig giraff - om än bara en skulptur.

 Jag forsatte längs trista golfbanor och nådde fram till Viken,

och sedan var jag tillbaka i Domsten - se den förra vandringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar