onsdag 17 februari 2010

Revingefältet på vintern


Djuren på Revingefältet ser ut att klara vintern bra trots snö och kyla. De blir naturligtvis utfodrade så de slipper krafsa fram allt ätbart från den frusna marken.

Normalt äter jag kött sällan eller aldrig med tanke på djurhållningen, men kött från djuren här ute skulle vara acceptabelt. Det gäller bara att veta var man får tag i det.


Den här bilden, tagen ur sitt sammanhang (man fick inte fotografera där), illustrerar min åsikt om transport av slaktdjur.
annat ställe har jag skrivit vad jag tycker om utbyggnad av motorvägsnätet och vad det medför i ökning av onödiga och olämpliga transporter.

2 kommentarer:

  1. 1961 var jag rekryt på P7 Revingehed. Fantastisk miljö att göra värnplikten i. Det ryktades att Kapten Krappe sköt en ko som var i vägen för ett mål. Annars samexisterade kreatur, stridsvagnar och soldater i god ordning på heden. På lördagarna var det löpning med packning runt Krankesjön och sedan hemgång i permissionsuniform.

    SvaraRadera
  2. Militärens närvaro på Revingefältet har säkert bidragit till att behålla det öppna landskapet och förhindrat att området byggts om till golfbanor.

    SvaraRadera