måndag 3 oktober 2011

Frånkopplad av en snigel


Det hände sig häromdagen att min fasta telefon upphörde att fungera. Jag lyfte luren och det var dött och tyst, ingen ton.Nåja, helt isolerad kände jag mig inte med mobiltelefon och mobilt bredband. Så nästa dag ringde jag Telias felanmälan och efter sjutton eller så knapptryckningar hade jag felanmält telefonen och fått beskedet att det kunde dröja tre dagar innan felet var fixat.

Men bara efter någon timme såg jag en servicebil smyga omkring i kvarteret och kort efter blev jag uppringd (telefonen fungerar!) av en servicetekniker som meddelade att felet orsakats av en snigel som krupit in i en kopplingsdosa och åstadkommit kortslutning. Så det hela löste sig snabbt och elegant. Jag glömde fråga hur det gick för snigeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar