måndag 15 december 2008

Fönsterputsning och skogspromenad

Nu när julen närmar sig, ska man putsa alla fönster i huset? Min inneboende lättja får mig att lita till den matematiska principen: det räcker med att bevisa att problemet har en lösning. Således putsar jag ett fönster och, eftersom jag köpt ny tvättutrustning nyligen, så blir resultatet utmärkt. Min intuition säger nu att om ett fönster blir rent efter putsning, så blir också nästa rent och så vidare tills alla fönster i huset är putsade. Men nu har jag visat att lösningen existerar, och nöjer med det. Alltså kan jag dra iväg till skogen och ta mig en uppfriskande promenad.

Promenaden förlades till Genarp, en av de övriga så kallade byarna i Lunds östra kommundel (de andra är Södra Sandby, Dalby och Veberöd), genom Häckeberga naturreservat och Risens betesmark. Bilden visar ett konstverk utanför Genarps bibliotek och medborgarhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar